Blue Crystal Residence Summarecon Mutiara Makassar
top of page
  • nixie pardi

Blue Crystal Residence Summarecon Mutiara Makassar

Blue Crystal Residence in Summarecon Mutiara Makassar was built with a contemporary Biophilic concept. The show unit is part of Summarecon's new development: Aeroport City. The city's infrastructure allows inhabitants to enjoy fully equipped facilities, easy access to nearby ports, and big commercial zone for business.


The Blue Crystal unit is comprised of two building masses with courtyard in between to allow natural lighting and ventilation to flood every space. You can see the virtual tour of the show unit or watch a video review by Rumah123 to take a look inside.





We are delighted to see how everything came into place. The windows became key to provide natural daylight and ventilation, but also strategically make the rooms look bigger. Our biophilic concept are also embedded within patterns on fabric, carpet, and artwork to draw the outdoor elements of the courtyard and tie everything together. Each space are also refined to have a proportionate size for all of the programs.


To read more on this project, visit our page.



Blue Crystal Residence di Summarecon Mutiara Makassar dibangun dengan konsep Biophilic kontemporer. Show unit adalah bagian dari pengembangan baru Summarecon: Aeroport City. Infrastruktur kota memungkinkan penduduk untuk menikmati fasilitas yang lengkap, akses mudah ke pelabuhan terdekat, dan zona komersial besar untuk bisnis.


Unit Blue Crystal terdiri dari dua massa bangunan dengan halaman di antaranya untuk memungkinkan pencahayaan alami dan ventilasi membanjiri setiap ruang. Anda dapat melihat tur virtual show unit atau menonton video review oleh Rumah123 untuk melihat ke dalamnya.


Kami senang melihat bagaimana segala sesuatunya terjadi. Jendela menjadi kunci untuk memberikan pencahayaan alami dan ventilasi, tetapi juga secara strategis membuat ruangan terlihat lebih besar. Konsep biofilik kami juga tertanam dalam pola pada kain, karpet, dan karya seni untuk menggambar elemen luar ruangan dari halaman dan menyatukan semuanya. Setiap ruang juga diperhalus agar memiliki ukuran yang proporsional untuk semua program.


Untuk membaca lebih lanjut tentang proyek ini, kunjungi halaman kami.




bottom of page