Asia Pacific Property Awards 2020
top of page
  • insada

Asia Pacific Property Awards 2020


We’re proud to announce that one of our projects, Aerium Permata Buana, is one of the winners for the Asia Pacific Property Awards 2020 for category Residential Property Interior (Show Home).


The challenge of the project was a problem commonly faced by interior designers in dense metropolitan cities such as Jakarta – to transform such tight multi-family residential units unto a seemingly expansive, luxurious space to accommodate family living and elevate it into homey high-end contemporary design.


Our concept was to combine elements of nature and modernity to create harmony between sleek modernism & sophisticated organic touches. We implemented a mostly monochromatic grey color palette with punches of color in forms of nature inspired patterns – symbolic of an oasis as young families’ sanctuary, away from the intensity of a metropolitan city. All furniture was custom made and curated to tailor the dimensions to fit apartment living spaces and to complement our vision to open up the space.


The result is a design that possess clean lines, elegantly light furniture legs and clear glass table tops that show continuation of flooring. We utilized simple modern lines, careful selection of color and material, to enlarge the feeling of space inside the unit.


Go to this link to learn more about the project.


Kami dengan bangga mengumumkan bahwa salah satu proyek kami, Aerium Permata Buana, adalah salah satu pemenang untuk Asia Pacific Property Awards 2020 untuk kategori Interior Properti Residensial (Show Home).


Tantangan dari proyek ini adalah masalah yang biasa dihadapi oleh desainer interior di kota-kota metropolitan yang padat seperti Jakarta - untuk mengubah unit perumahan multi-keluarga yang sedemikian ketat menjadi ruang mewah yang tampaknya luas untuk mengakomodasi kehidupan keluarga dan menjadikannya rumah kontemporer kelas atas dengan rancangan kontemporer.


Konsep kami menggabungkan unsur-unsur alam dan modernitas untuk menciptakan harmoni antara modernisme ramping & sentuhan organik canggih. Kami menerapkan sebagian besar palet warna abu-abu monokromatik dengan tinju warna dalam bentuk pola yang terinspirasi alam - simbol oasis sebagai tempat perlindungan keluarga muda, jauh dari intensitas kota metropolitan. Semua furnitur dibuat khusus dan disesuaikan untuk menyesuaikan dimensi agar sesuai dengan ruang tamu apartemen dan untuk melengkapi visi kami untuk membuka ruang.


Hasilnya adalah desain yang memiliki garis-garis yang bersih, kaki furnitur yang elegan dan bagian atas meja kaca bening yang menunjukkan kelanjutan lantai. Kami menggunakan garis modern sederhana, pemilihan warna dan bahan yang cermat, untuk memperbesar perasaan ruang di dalam unit.


Buka link ini untuk mempelajari lebih lanjut tentang proyek ini.





bottom of page